Paula's Choice skin perfecting 2% bha gel recension

Publicerad 2015-01-26 18:58:00 i Allmänt, hudvård, pauas choice,

 299kr / Skincity
 
Jag fortsätter utvärderingarna av Paulas Choice och next up är deras Skin perfecting BHA Gel 2%. Ända sedan jag testade hudvård med syra för första gången så har jag varit fast. Känns som att det är det ända som verkligen ger tydliga resultat direkt. Denna produkten är verkligen en fullträff. Min hud har aldrig sätt så bra ut som när jag började med denna, inga finnar eller plitor och hyn ser bara fräsch och jämn ut. Med sådana här fina resultat nu så undrar jag hur bra det kan bli långsikigt. 

Konsistensen är en tunn gel, den doftar i stort sätt ingenting. Jag gillar ju produkter som doftar gott men en sån här produkt tycker jag inte ska dofta faktiskt. Tar man för mycket så känns den lite kladdig på huden, men bara man tar rätt mängd så sjunker den in snabbt och jag kan fortsätta med serum.

Det som verkligen fick mig övertygad var när jag slutade använda denna då jag skulle gå och göra microdermabrasion, jag fick rådet att inte använda syra en period innan och efter behandlingen. Och vet ni.. det tog några dagar och sedan var inte min hy lika smooth längre. Så stor skillnad gör den. Och det jag älskar med sånna här typer av produkter, man ser tydlig skillnad. Ibland så undrar jag när man testar produkter om man bara inbillar sig resultat för man vill ha resultat. Nån annan som känner igen sig? Så är det inte med den här. 
 
Jag rekomenderar denna till ALLA. Min hy har fått mer lyster, blivit allmänt jämnare och mjukare och inga finnar eller plitor. Och den är super prisvärd. Flaskan är stor och man behöver så pass lite att det känns som att den aldrig kommer att ta slut. Och när den väl tar slut (Om den gör det...) så kommer jag garanterat köpa en ny, eller kanske testa varianten som finns i både liquid och lotion. 
 
5/5 Poäng

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela