Lush 9 to 5 Cleansing lotion

Publicerad 2014-10-14 18:17:00 i Ansikte, Rengöringar,


95/95g på Lush 

Denna rengöringen var jag helt säker skulle bli en riktig favorit! Jag älskar produkter med olja och framförallt i rengöringar. Denna är baserad på mandelolja men innehåller en hel del mer härlig grejer än så. Det är en sak jag gillar med lush, deras produkter innehåller mycket mängd av ämnena de anger. Till skillnad från produkter man köper i vanliga butiker som innehåller obetydliga mänger av ämnena dem marknadsför produkten med. 

Hur som helst. Tanken är att man ska använda produkten genom att smörja in den i torrt ansikte och sedan ta bort med en bommulspad eller liknande men jag använder den istället som eyemakeup remover vilket funkar super. Jag gillar inte eyemakeupremovers som svider i ögonen och gör hyn irriterad - vilket nästan alla gör förutom dem som är baserade på olja och fett. Denna löser upp mascaran perfekt och det är bara att torka, den får bort allt och känns jätte mild mot hyn. Efter detta följer jag upp med en annan rengöring för hela ansiktet.

Den funkar absolut som rengöring till hela ansiktet också men jag har endats använt den till ögonen då den är grym som eyemakeup remover. När min lilla flaska är slut kommer jag garanterat köpa en ny just för det ändamålet. 
 
Betyget på Lush 9 to 5 cleansing lotion bedömmer jag efter en eyemakeup remover och inte ansiktsrengöring då det är det jag har använt den till. Och den får full pott och blir garanterat ny köp. Vill bara tilläga att jag inte använder vattenfast mascara.

5/5 poäng 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela