En riktig miss.. Peter Thomas Roth CC cream Broad spectrum SPF 30 Recension

Publicerad 2014-10-26 19:21:24 i Allmänt, Ansikte, Foundation, Makeup,


CC creamen från PTR var ett misslyckat köp. Jag har läst bra recensioner om den men egentligen känns det bara som den vart överhypad. 

Jag har en ganska neutral hudton men mest åt det varma gula hållet. Nyansen jag köpte är medium to tan. Kan tilläga att det endast finns tre nyanser och den ljusaste är på tok för ljus och den mörka är på tok för mörk vilket gör det självklart att för mig att välja mellan varianten. Men den är orange. Till och med jag som har hyffsat varm hudton kan inte använda den utan den ser orange ut. Jag undrar hur dem tänkte när dem gjorde nyanserna, för finns det någon människa som föds med en orange hudton?
 
Jag läste nån rekomendation att blanda ut den med sin dagkräm för att neutralisera färgen lite men handen på hjärtat köper man en CC cream för nästan 500kr ska man inte behöva blanda ut den när man ska använda den.

Finishen är ganska matt och pudrig vilket jag personligen inte gillar men det är ju en smaksak. Trodde den skulle vara lite mer lyster i den än vad det var tyvärr. 

Den får två poäng eftersom den trots allt innehåller bra med solskyddsfaktor och  även fast jagpersonligen inte gillar den matta finishen så behöver ju inte betyda att det är något dåligt egentligen utan bara att felköp från min sida. 
 
2/5 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-20 03:39:20

Vad tråkigt att du upplevde den så, jag har inte alls samma uppfattning! Den finns föresten i fyra färger, så du måste råkat missa en (: Jag är också ganska varm i hudtonen men valde ändå den ljusaste "light" nu på vintern, just för att inte känna mig "orange". Om du får chansen så testa den igen i butik där du kan prova färgerna innan.

Svar: Oj då måste jag missat en färg. Får testa Light då :) Tycker det är så synd när dem gör nyanser som är oranga, för vem har ens en sån hudton?...
amysara.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela