Paula´s Choice Skin balancing oil reducing cleanser Recension

Publicerad 2014-12-28 21:16:00 i Allmänt, Rengöringar, hudvård, pauas choice,

249kr på Skincity.se

Just nu testar jag Paulas Choice för fullt. Hittils har jag inte använt serien så länge men känner att jag har tillräckligt mycket kött på benen för att recensera rengöring ändå. Jag kommer börja att skriva om alla produkterna enskilt och sedan skriva lite mer om helheten längre fram när jag ser själva resultaten (eller inga resultat, vi får se). 

Rengöringen löddrar, men inte på det där uttorkande skummade schampo sättet utan en milt mjukt lödder. Jag är lite rädd för lödrande rengöringar faktiskt och brukar inte använda det eftersom jag inte gillar hur torr och stram man kan känna sig efteråt. Men jag blir varken torr eller stram av denna. Jag blir precis så som jag vill: Ren men inte torr. Den innehåller sulfater, av den mildare typen men jag tycker faktiskt sulfat som sulfat.. Utöver det så inehåller den både Glycerin och Solrosolja. Tror att det är det kombinationen med sulfaterna som gör den perfekt.  Den lämnar inga rester utav smink eller smuts överhuvudtaget.
 
Alla Paulas Choice produkterna är parfymfria så doften är väl inget att hurra för. Till skillnad från många så gillar jag parfymerade produkter och det irriterar mig inte alls. Jag vill att mina ansiktsprodukter ska lukta gott även fast det är big no att ha parfymer i ansiktet enligt alla experter.. Men sån är jag. Den lite jobbig att tvätta av. Man får stå och skölja med vatten lite längre än vanligt. Men det gör inte så mycket. 
 
Jag vill egentligen ge den 5 poäng. Men jag vet inte vad det är, även fast jag gillar den så fattas det något. Kanske är det doften eller lyxkänslan? Den når inte riktigt upp till 5 poäng men hur som helst, en jätte bra produkt som jag rekomenderar. 

4/5 Poäng. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela